Ny handleplan skal nedbringe sagsbunken i Kystdirektoratet

En ny handleplan skal nedbringe sagsbehandlingstiden i Kystdirektoratet i sager om strandbeskyttelse og klitfredning, hvor borgere eksempelvis ønsker at bygge tæt på vandet.

Kystdirektoratet igangsætter en handleplan, der med flere forskellige indsatser skal nedbringe sagsbehandlingstiden hos myndigheden.

Igennem årene har Kystdirektoratet oplevet en stigning i antallet af sager. Samtidig er flere sager blevet mere lovmæssigt komplekse.

Et punkt i den nye handleplan er, at strømline processer og arbejdsgange. I rækken af tiltag vil der også indgå tættere dialog med interessenterne og mere gennemsigtighed i processen for borgere, der måtte have en sag til behandling hos Kystdirektoratet.

“Vi iværksætter en stribe tiltag i handleplanen for at gøre sagsbehandlingen hurtigere, mere smidig og fastholde den faglige kvalitet. Målet er at nedbringe sagsbunken og sagsbehandlingstiden.”

Steen Jensen, kontorchef

Kystzoneforvaltningen i Kystdirektoratet

Initiativerne i handleplanen indeholder følgende overskrifter:

  • Indførsel af mere effektive arbejdsgange
  • Gennemsigtighed i sagsbehandlingstiderne
  • Indblik og inddragelse i sagernes fremdrift
  • Tættere dialog med interessenter

Du kan læse handleplanen i sin helhed her