Kystdirektoratet igangsætter en handleplan, der med flere forskellige indsatser skal nedbringe sagsbehandlingstiden hos myndigheden.
Igennem årene har Kystdirektoratet oplevet en stigning i antallet af sager. Samtidig er flere sager blevet mere lovmæssigt komplekse.
Et punkt i den nye handleplan er, at strømline processer og arbejdsgange. I rækken af tiltag vil der også indgå tættere dialog med interessenterne og mere gennemsigtighed i processen for borgere, der måtte have en sag til behandling hos Kystdirektoratet.
“Vi iværksætter en stribe tiltag i handleplanen for at gøre sagsbehandlingen hurtigere, mere smidig og fastholde den faglige kvalitet. Målet er at nedbringe sagsbunken og sagsbehandlingstiden.”
Steen Jensen, kontorchef
Kystzoneforvaltningen i Kystdirektoratet
Initiativerne i handleplanen indeholder følgende overskrifter:
- Indførsel af mere effektive arbejdsgange
- Gennemsigtighed i sagsbehandlingstiderne
- Indblik og inddragelse i sagernes fremdrift
- Tættere dialog med interessenter